مانیتور لیفت| تجهیز سالن کنفرانس با استفاده از مانیتور کنفرانسی لیفت
سمانه نوری

مانیتور لیفت یا آسانسوری و هر آنچه باید از مانیتور لیفت بدانید!

تاریخ انتشار ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
5/5 - (3 امتیاز)
61 بازدید

در تجهیز سالن کنفرانس از تجهیزات و ابزارهای بسیاری برای آماده سازی فضا و برقراری و تبادل مفید اطلاعات استفاده می‌شود که مانیتور کنفرانس از اصلی‌ترین ابزارهایی است که در تجهیز فضاهای اجتماعی به عنوان عنصر مهم برای به نمایش گذاشتن محتوا، تصاویر، پرایزها و صحبت‌های سخنرانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مانیتور لیفت یا آسانسوری یکی از انواع پرکاربرد مانیتورهای رومیزی کنفرانسی است که در واقع از اجزای سیستم تصویری سالن کنفرانس به حساب می‌آیند.

استفاده از مانیتورهای ثابت بر روی میز کنفرانس، فضای بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد و علاوه بر آن منظره زیبایی را نیز به نمایش نمی‌گذارند. پس از پیشرفت تکنولوژی و توسعه تجهیزات کنفرانسی، مانیتور لیفت جایگزین مانیتورهای قدیمی در سالن کنفرانس و اتاق جلسات شد.

از مانیتور لیفت جهت برطرف کردن مشکلات ناشی از وجود مانیتور روی میز کنفرانس برای مدیریت فضا و ایجاد ظاهر مناسب استفاده می‌شود.

باتوجه به کاربردهای فراوان و ویژگی‌هایی که مانیتور لیفت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در این بخش از وب سایت تجهیزنمای سیما به این موضوع خواهیم پرداخت. در این مقاله به معرفی مانیتور لیفت، بررسی اهمیت مانیتور لیفت، ویژگی‌ها و کاربردهای آن خواهیم پرداخت. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

مانیتور لیفت ( Lift monitor) چیست؟

مانیتور لیفت چیست؟

 

 

مانیتور لیفت یکی از اجزای مهم در تجهیزات سالن کنفرانس است که جهت نمایش و پخش محتواهای مرتبط با جلسه، پاورپوینت، نمودارها، تصاویر، ویدئوها، نمایش آمار رای گیری‌ها، نمایش چهره سخنرانان در طول جلسه، نمایش تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های حاضر در جلسه و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مانیتور لیفت که در بازارهای کشور به عرضه رسیده‌اند، در دو نوع دستی و برقی تقسیم بندی می‌شوند. در مانیتورهای دستی برای بالابردن و پایین آوردن مانیتور از یک اهرم دستی که در زیر میز کنفرانس قرار داده می‌شود، استفاده می‌شود و در نوع برقی برای بالا و پایین بردن مانیتورها از یک دکمه یا ریموت کنترل استفاده می‌شود.

در گذشته مانیتورهای بزرگ و ثابتی در جلوی افراد، روی میز کنفرانس قرار داده می‌شد که دارای ابعاد بزرگی بودند و دید سخنرانان را محدود می ساختند و جذابیت چندانی نیز نداشتند.

مانیتورهای لیفت در واقع نوعی پیشرفته از تجهیزات سیستم تصویری هستند که به خوبی مشکلات طراحان را برطرف ساخته‌اند.

این دستگاه جهت نصب و پنهان بودن مانیتورها در درون میزهای کنفرانسی می‌باشد. در مواقعی که نیازی به مانیتورها نباشد، می‌توان به راحتی با فشردن یک دکمه، آن را بالا یا پایین آورد.

برای مانیتور لیفت از نام‌های دیگری نظیر بالابر مانیتور، مانیتور آسانسوری، مانیتور کنفرانسی و… استفاده می‌شود که همه این عبارت در بردارنده‌ی یک مفهوم است.

 

نحوه عملکرد مانیتور لیفت به چه صورت است؟

مانیتور لیفت| تجهیز سالن کنفرانس با استفاده از مانیتور لیفت کنفرانسی

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، مانیتورهای لیفت دارای دو نوع سیستم دستی و سیستم برقی اتوماتیک هستند. هر دو نوع مانیتور لیفت در طراحی و تجهیز سالن‌های کنفرانس و فضاهای اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مانیتور برقی از تکنولوژی بهتری برخوردار است که به راحتی با یک ریموت، عملکرد آن کنترل می‌شود و سهولت کار در این نوع مانیتور بیشتر است.

مانیتور لیفت یا بالابر نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده است که در مواقعی که نیاز به آن نیست، می‌توان مانیتور را درون محفظه مخصوص خود پنهان کرد.

در هنگام بسته بودن با پایین بودن مانیتور، تنها چیزی که مشاهده می‌شود، یک صفحه از جنس آلومینیوم یا استیل است که محدودیتی برای شرکت‌کنندگان ایحاد نمی‌کند.

بر روی این پنل تعدادی دکمه قرار داده شده است که در هنگام نیاز به مانیتور، با فشردن دکمه لیفت در ظرف حداکثر ۳۰ ثانیه مانیتور به طور کامل از محفظه خارج و در مقابل سخنرانان قرار می‌گیرد.

در برخی از انواع مانیتور لیفت امکان تغییر زاویه بصورت عمودی و افقی نیز فراهم شده است که سخنرانان می‌توانند جهت بهره‌بری بهتر آن را تنظیم نمایند.

بصورت پیش فرض دکمه‌های UP و DN برای بالابردن و پایین آوردن مانیتور، دکمه BACK و FRONT برای تنظیم زاویه مانیتور لیفت تعبیه شده است. پس از تنظیم زاویه مانیتور با دکمه STOP مانیتور در همان وضعیت ثابت باقی می‌ماند.

استفاده از مانیتور لیفت بسیار ساده و قابل فهم است و می‌توان از آن در اتاق جلسات و کنفرانس‌ها بهره گرفت.

 

امکانات و ویژگی‌های مانیتور لیفت

مانیتور سالن کنفرانس

تاکنون در این مقاله با ماهیت مانیتور لیفت و نحوه عملکرد آن آشنا شده‌اید. در این بخش به ویژگی‌ها و امکانات مانیتور لیفت که سبب تمایز آن با دیگر مانیتورهای کنفرانسی شده است اشاره خواهیم کرد.

 

نصب آسان

در هنگام تجهیز سالن کنفرانس آنچه اهمیت دارد این است که در زمان مناسب بهترین تجهیزات نصب و راه اندازی شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور لیفت این است که به راحتی در کمترین زمان روی هر مدل میز کنفرانسی نصب و راه اندازی می‌شود.

 

کاربری قابل فهم

مانیتور لیفت کارکرد چندان پیچیده‌ای ندارد. با استفاده از دکمه‌هایی که روی دستگاه قرار داده شده است می‌توان براحتی از آن استفاده کرد.

گاهی کنترل مانیتورهای لیفت در اختیار کاربران یا اتاق فرمان قرار داده می‌شود.

 

دقت و کیفیت بالا

موتورهای مانیتور لیفت دائم در حال کار کردن هستند و در برخی موارد ممکن است در روز چندین بار بالا و پایین شوند. موتورها و کنترلرهای استفاده شده در این دستگاه به گونه‌ای هستند که بعد از هزاران بار می‌توانند عملکرد خود را حفظ کرده و همچون سابق نقش خود را در جلسات و کنفرانس‌ها ایفا نمایند.

با استفاده از مانیتور لیفت مشکلاتی مانند افت کیفیت در استفاده طولانی مدت و با تولید صدا هنگام باز با بسته شدن نخواهید داشت.

 

بالابردن تمرکز شرکت کنندگان

بطور معمول در سالن‌های کنفرانس برای هر دو نفر، یک مانیتور قرار داده می‌شود. باتوجه به کیفیتی که مانیتور لیفت در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد، حضار می‌توانند با تمرکز بالا و آسایش خاطر، محتوای در حال پخش را ببینند و هم زمان از سخنان دیگران بهره‌مند شوند. این قابلیت خصوصا در سالن‌های بزرگ بسیار مفید فایده است.

 

قابلیت سفارشی سازی کردن

کارفرماها می‌توانند طبق نیاز و مختصات میز کنفرانس خود مانیتور لیفت را در ابعاد و سایزهای مختلف سفارش دهند.

باتوجه به اینکه این نوع مانیتور در شرکت‌های داخلی نیز با کیفیت بالا تولید می‌شود، دیگر مشکلی برای واردات و خرید از کشورهای دیگر را نخواهید داشت.

 

ایمنی بالا

برخورداری لوازم الکترونیکی از حفاظ ضد آب اهمیت بسیاری دارد که می‌توان از بروز خطرات و آسیب‌های جدی‌تری جلوگیری کرد. در قسمت بالابر نمایشگر حفاظ‌های ضد آبی بکار گرفته شده است که خطرات ناشی از برق گرفتگی را به حداقل و امکان قطع و وصل کردن برق ایمنی دستگاه را تضمین می‌کند.

 

طراحی زیبا و منحصر به فرد

از اصلی‌ترین فاکتورهایی که طراحان و کارفرمایان در طراحی و تجهیز سالن کنفرانس، در اولویت قرار می‌دهند، زیبایی مانیتور کنفرانسی بر روی میز است.

مانیتور لیفت علاوه بر تمام خصوصیات ذکر شده از جذابیت و طراحی بسیاری برخوردار است که بسیار مورد توجه طراحان واقع شده است.

طراحی مانیتور لیفت به گونه‌ای است که در صورت عدم نیاز هیچ اثری از آن بر روی میز کنفرانس باقی نمی‌ماند.

در توضیح عملکرد مانیتور لیفت دانستید که این نمایشگرها به درون میز رفته و با فشردن یک دکمه بصورت اتوماتیک در زاویه افقی و عمودی نمایان می‌شوند.

پنل‌های رومیزی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

 

صرفه جویی در فضای میز کنفزانس

در حالت طبیعی مانیتورها فضای زیادی از میزکنفرانس را اشغال می‌کنند. مانیتور لیفت فضای کمتری از میز را به خود اختصاص می‌دهند و در صورت عدم نیاز می‌توان آن را پایین برد تا فضای بیشتری برای سایر تجهیزات و وسایل شرکت کنندگان فراهم شود.

 

 

مانیتور لیفت یا نمایشگر آسانسوری چه کاربردهایی دارد؟

تجهیز سالن کنفرانس به مانیتور لیفت یا آسانسوری

باوجود تمام ویژگی‌ها و امکاناتی که از مانیتور لیفت گفته شد، طبیعی است که این دستگاه از کاربردهای بسیاری برخوردار باشد.

از جمله مکان‌هایی که می‌توان از مانیتور لیفت در آن‌ها بهره گرفت، عبارتند از:

  • سالن همایش
  • سالن کنفرانس
  • دانشگاه‌ها
  • مدارس
  • مراکز آموزشی و پژوهشی
  • هتل‌ها
  • مراکز اقامتی
  • و…

مانیتور لیفت را در موقعیت‌های مختلفی از قبیل پشتی صندلی، دسته صندلی و… می‌توان استفاده کرد.

 

جمع بندی

امروزه بسیاری از اطلاعات مهم جلسات در قالب محتوا تصویری ارائه می‌شود که برای درک بهتر باید مورد دید سخنرانان قرار گیرد. مانیتور سالن کنفرانس یکی از مهم‌ترین تجهیزات در برگزاری جلسات باکیفیت و مهم محسوب می‌شود. در هر نوع کنفرانسی در ابعاد بزرگ و چه در ابعاد کوچک، وجود مانیتور کنفرانس ضروری و لازم است که نباید از آن غافل شوید.

مانیتور لیفت کنفرانسی از جمله تجهیزاتی است که علاوه بر نمایش تصاویر بصورت دقیق و با کیفیت، مشکلات دیگری را که در هنگام استفاده از مانیتور پیش می‌آید، برطرف ساخته است.

نصب راحت و کاربری آسان، امکان سفارش در ابعاد مختلف، صرفه جویی در فضای میز کنفرانس، ایمنی بالا، طراحی زیبا و… از جمله خصوصیات مانیتور لیفت است که آن را بسیار مورد توجه قرار داده است.

در این مقاله شما را با ماهیت مانیتور  لیفت، امکانات، ویژگی ها و کاربردهای دستگاه مانیتور کنفرانس لیفت آشنا کردیم.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله در راستای بهره برداری شما بازدیدکنندگان گرامی مفید واقع گردد.

برقراری ارتباط با تجهیزنمای سیما

برای دریافت مشاوره در خصوص تجهیز و طراحی سالن همایش، سالن کنفرانس، سالن آمفی تئاتر و… ، می‌توانید از تجربه و تخصص کارشناسان و مهندسان گروه تجهیزنمای سیما (TNS) استفاده نمایید.

برای برقراری ارتباط با واحد کارشناسی، از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده در صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

 

با خدمات شرکت تجهیز نمای سیما آشنا شوید

مقالات مرتبط

سیستم پیجینگ

با سیستم پیجینگ آشنا شوید!

سیستم پیجینگ، بستر ارتباطی پیشرفته در تجهیزات سالن کنفرانس و نمایش در عصر ارتباطات پیشرفته امروز، سالن‌های کنفرانس و نمایش به عنوان پایگاه‌های ارتباطی حائز اهمیت بالایی برای…